İzleyiciler

16 Aralık 2015 Çarşamba

tek tek gelin üleyn!!!

Dün geceyi, acile gidip bir ağrı kesici iğne yaptırmak ya da gitmemek ikileminde kalarak ve acaba ağrıdan ölünür mü  diye düşünerek geçirdim. Uyanınca da soluğu diş hekiminde aldım.
Uzatmayayım, başım dertte. Zira öyle bir aşamaya gelmişim ki, kullanmam gerekecek olan antibiyotikle emzirmem yasak. Yani öyle sütün tadı bozulur falan değil, bilinen yasak!
Pazarlık yapıyoruz diş hekimiyle, güvenli bir antibiyotik kullanacağım, 10 gün sonra kontrol. İyileşme varsa bebeğin büyümesini bekleyeceğiz işlem için, yoksa yapılacak. Kısacası olay, geçen haftalarda yazdığımdan başka bir boyuta tırmanmış.
Enfeksiyonu temizlemem gerekiyor diyor, sıktığı fısfıs uyuşturmuyor. Enfeksiyon olunca uyuşmazmış. Yaptığı iğne de uyuşturmuyor. Öff, ne acıyor Yarabbi!

Rahat uyursun bu gece demişti ama hala ağrıyor. Az önce bir parol daha aldım. Ve sanırım ateşim de var.

Aynı zamanda yeğenimiz bir yaşında. Onun partisi vardı bu gece, dün kayınvalideler geldi İzmir'den. Senede birkaç kere ancak gelirler, biz de bayramdan bayrama gideriz. Süslü gelin severler, dolayısıyla onlarla görüşeceğimizde kuaföre uğrar, gardrobun saklı köşelerindeki janjanlı kıyafetlerimi giyer, onların taktığı takıları takarım. Yani -dım. Düne kadar. Beni gördüklerinde şok olduklarına eminim. Dün başka fenaydım, bugün başka. Çok da umrumda olmadı, bir sürü sıkıntım var, Allah beterinden korusun.

Aynı zamanda sevgili eşim her depresif durumunda yaptığı gibi evin bir tarafına tadilat yaptırmakla meşgul. Bu sefer piyango mutfağa çıktı.
Dolaplar değişirken bir posta delirmiş, temizlikçi hanımla altından kalkmıştık. Sıra tezgaha gelmiş dün. Dip köşe temizliği yapmamızın ertesi günü ustanın gelmesi Murfy ile mi alakalı, şansım mı bilemedim ama eve yayılan beyaz ince toz ve mutfağın batması yüzünden sinirlerim bozuldu. Çocukların görmediği bir yerde gittim ağladım. Kocama çemkirdim çemkirdim, alındı hazret, gitti mutfağı temizledi.

Aynı zamanda yaptığım işi idare beğenmemiş. Şefim arayıp beklememi söyledi, eskiz yapacakmış, ona göre çizecekmişim. Ay sonunda ortaya çıkan işten maaş alacaksam yandım çünkü hepi topu altıbin metrekare binanın sadece planları var. Belki o bile yok.

Uyumalıyım, ağrım azaldı şükür. Ama canım istemiyor.

Canım hiçbir şey yapmak istemiyor.

8 yorum:

  1. Hepsi üstüste gelir bunların. Zaten pamuk ipliğinde yürüyoruz bir de sağlık zorlayınca..

    Derin bir nefes al. Öncelikle şunu söyleyeyim, evet bebeklerimizin anne sütü alması çok önemli ve güzel. Ama bunun için kendini harab etmen gerekmiyor. Bebek anne sütünden ziyade sağlıklı bir anneye ihtiyaç duyuyor bunu sakın unutma. Benim büyük oğluşum gayet sağlıklı büyüdü, hep akıllı bıdıktı, İstanbul'daki en iyi beşinci anadolu lisesinde okuyor. İki ay emdi. Zaten sütüm yetmiyordu bir de üzerine safrakesesi ameliyatı oldum
    Küçük oğlum da keza aynı şekilde. Onu emzirmek için 24 saat uğraştım. Çektikçe gelmiyormuş, geliyor diyenlere çok gıcığımdır :) Beşinci ayda emmeyi bıraktı ki yine mama destekliydi. Öyle çok hasta falan olmadı gayet de zeki :) Diyeceğim o ki benimkiler emmedi anacım. Ben de emmemişim zaten. Bi eksikliğini hissetmedim. Bebeğe haksızlık ediyormuşsun gibi düşünme. Dediğim gibi onun sağlıklı, sabırlı, gülümseyen ve gergin olmayan bir anneye ihtiyacı var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin pehlivanlara maşşallah. Hep başarılı, güzel günlerini görürsün umarım.

      Söylediklerinde çok haklısın. Bu sorun belirdiğindeki kaygım, sadece bebeğin memeyi bırakma ihtimali değil, aynı zamanda emerek uyuyan bebeği nasıl uyutacağım kaygısı. Üstelik sık sık emmek için uyanıyor. Bu tedaviyi erken yapmamız gerekirse, sütten kesme sendromunu 7 aylıkken yaşayacak miniğim.
      Her neyse bir hal çare bulacağız elbet.

      Ben de emmemişim, eşim de. O yüzden bebeler emsin istiyorum zaten :)))
      Hahhahaha.

      Sil
  2. Gecmıs olsun, dıs agrısı cok fenadır ya ınsanın omrunden omur gıdıyor. ben de bebek yenı dogdugunda dıslerımın cogunu yaptırmak zorunda kalmıştım ama benım antıbıyotık kullanmam gerekecek bır durum yoktu. Sonra tasındık da butun dıslerımı yaptırmaktan kurtuldum ;)

    Yıgenınızın ılk yası hayırlı olsun. Allah hayırlı sağlıklı mutlu bır omur verır ıns.

    Oy ben de temızlık yaptım mı kımse dokunmasın bır sure en azındna 1 gun temız kalsın dıye dusunurum ama mumkun olmaz. Tadılat ısı bambaşka onun etrafı batırması cok daha kotu oluyor. gecmıs olsun dıyım.

    Agrılarınız azaldıkça kafanızı toparladıkça ısınıze de yansıyacaktır ve ıns ıslerınız de rayına oturur. hem annelık hem ıs zordur mutlaka Allah yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh, ne güzel bir yorum bu böyle :)) İçten dilekleriniz ve dualarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Mutlu oldum sorduğun için :)

      Ağrı bugün itibarıyla geçti diyebilirim ama dişlerimden birinin şişi, diğerinin de aşırı hassasiyeti devam ediyor. Cuma kontrol var, toparlanması dileğim.
      Kayınpederleri de pazar günü uğurladık. Herkes evinde ve düzeninde şükür.
      İşten yana bana gelen bir şey yok, ben de yıllardır elleyemediğim dolapları elden geçirip, sık kullanmadığım eşyaları atıyorum. Bugün bir ince çorap yığını attım ki, akla ziyan.

      Çok şükür daha iyiyim. Çok incesin, teşekkür ederim.

      Sil
    2. Haydi bakalım inşallah cumaya kadar toparlanır tamamen.Geçti geçti.

      Ben de şu aralık karmaşam geçsin dolaplara el atacağım:) İnsan ferahlıyor azaltınca eşyaları :)

      Sil
    3. İnşallah :)
      Kesinlikle tavsiye ederim, aslında bulaşmışken her tarafı ayıklamak lazımdı ama yoruldum, sıkıldım. Bugün çok bir şey yapmadım, yarın devam ederim artık.

      Sil